We zijn in schooljaar 2022 – 2023 gestart met het werken met homogene en heterogene groepen. Dat doen we vanuit visie op onderwijs en leren (zie informatie hieronder).
In schooljaar 2023 – 2024 hebben we de onderstaande groepen:
Groep 1/2 Blauw | Rob van der Burg (ma, di, do, vr) en Sonsoles Tapia (wo) |
Groep 1/2 Rood | Sonsoles Tapia (ma, di) en Stan Eggebeen (wo, do, vr) |
Groep 3A | Nel Roerhorst (ma, di, do, vr) en nog onbekend (wo) |
Groep 4/5A | Sandra Geeve (ma, di, wo) en Evelien Veldman (ma, wo, do, vr) |
Groep 4/5B | Naoual Acharki (ma, di, wo) en Veerle van der Weijden (do, vr) |
Groep 4/5C | Maartje Smits (ma, di, wo, do, vr) |
Groep 6 | Manon den Hertog (ma, wo, do, vr) en Geertje Damstra (di) |
Groep 7 | Maike Bos (ma, di, wo, do) en Kim Krooshof (do, vr) |
Groep 8A | Jolien Blank (ma, di, wo, do) en Ingeborg Pheifer (vr) |
Groep 8B | Anouk Muis (ma, di, woe, vr) en Ingeborg Pheifer (woe, do) |
Vakleerkracht gym | Paula Rip (ma, di, wo, do) |
Onderwijs ondersteuning | Christa Smit (ma, di, wo – groepen 1/2) |
Samira Zarraa (ma, di, do, vr – groepen 4/5) | |
Jamila Zarraa (ma, di, wo, vr – bovenbouw) | |
Conciërge | Said M’Barki (ma, di, wo, do, vr) |
Administratief medewerker | Sylvia Wijnen (ma) |
Schoolopleider | Sanne van Gaalen (ma, di, wo, do) |
Gedragsspecialist | Veerle van der Weijden (di, wo) |
Intern begeleider (1 t/m 4) | Barbro van Rossum (di, wo, do, vr) |
Intern begeleider (5 t/m 8) | Petra Gengler (ma, di, wo, do) |
Directeur | Marja Hamers (ma, di, wo, do, vr) |
Samen leren en ontwikkelen
We werken met een combinatie van enkele (homogene) en samengestelde (heterogene) groepen. Dat doen we vanuit onze visie op onderwijs en op leren:
Bij het samenstellen van de groepen hebben we gekeken naar de leerbehoeften en sociale en lichamelijke ontwikkeling van kinderen.
Homogene groepen (groep 3 en groep 8)
Leerjaar 3 en 8 zijn specifieke momenten in het leerproces tijdens de basisschoolperiode.
De groepen 3 en 8 zijn iets kleiner dan de andere groepen. Daardoor kunnen we de kinderen in die jaren extra aandacht geven.
Heterogene groepen (groepen 1/2, 4/5 en 6/7)
Door te werken met heterogene groepen werken zowel de kinderen als de leerkrachten samen om goed leren mogelijk te maken. In heterogene groepen ben je als kind afwisselend jongste of oudste leerling. Als jongste kind ervaar je meestal dat je hulp kunt krijgen. Kinderen die makkelijk leren ervaren dat de leerstof in het hogere leerjaar nog uitdagend is. Als oudste kind kun je goed andere kinderen helpen. Ook als je niet de beste leerling bent, kun je een ander helpen. Hierdoor groeit het zelfvertrouwen van kinderen. Dit draagt bij aan een sociaal klimaat waarbij we elkaar helpen en voor elkaar zorgen. Ieder kind ervaart dat hij/zij trots kan zijn op de inspanning bij het leren.
In schooljaar 2022-2023 werken we met drie groepen 4/5. Hierbij werken de leerkrachten samen. Sommige lessen (bijvoorbeeld bij het thematisch werken) worden groepsdoorbroken gegeven. De leerkrachten kunnen op deze manier meer werken vanuit hun expertise. Samenwerken maakt dat ook leerkrachten van en met elkaar leren. Dit draagt bij aan het vakmanschap van leerkrachten en verhoogt het werkplezier. Dat zijn belangrijke aspecten die een positief effect hebben op de kwaliteit van het onderwijs. En wij willen uw kind zo goed mogelijk onderwijs bieden!
In de toekomst willen we een school zijn met maximaal 13 groepen. Groter willen we niet worden. Met 13 groepen passen we ook goed in ons mooie nieuwe gebouw. We nemen per jaar maximaal 40 kinderen aan. Daarmee kunnen we de groepen goed vullen.
Hiernaast ziet u hoe de opbouw in groepen eruit komt te zien.